Hvor er det dog nogle flotte lokaler og faciliteter i har fået etableret i flyveklubben. Det føles fantastisk at kunne komme tilbage til sådanne forhold.
Her i forsommeren besøgte jeg klubben og mødte Erik i kedeldragt der som vanligt havde værktøj i hånd og var ved at klargører de indre dele af værkstedshangaren, samtidig med at han lejlighedsvis førte seriøse forhandlinger over telefonen vedr. flyslæb.
Udenfor gik Peter og på professionel vis var ved forskønne det ydre, men alligevel spurgte Erik til råds om prioritering af indsatsen.
Jeg troede faktisk klubbens gamle sidehangar var en nyopførelse indtil Peter fortæller at det sandelig er Eriks gamle sidehangar fra omkring 1985 +/- som blot havde fået en ansigtsløftning.
Jeg var med 1. Gang vi byggede hangarer og dengang anvendte vi forhåndenværende materialer I stor stil som blev købt brugt eller os foræret. Erik var også dengang ildsjælen og byggeformand og et af hans små luner var et brændt hvorpå der var tegnet en libelle. Den kunne både “måle” lodret og vandret og alt var i perfekt vatter.
Der er også gået lidt på kompromis ved den igangværende renovering, så der har skulle findes kreative løsninger, men hangarer står der nu, rigtig flot og er næsten færdig, jeg har kun nået at bidrage minimalt, men vil gerne opfordre andre til også at hjælpe lidt, så vi kan få bygningen helt færdig inden vinteren sætter ind.
Det at være en del af et byggeprojekt og kunne bryste sig af at have været med, er ikke helt uden værdi ;-))
Henrik og jeg har således sat hinanden i stævne til nu på fredag den 18. ds. og håber på at der også var et par andre gutter som synes det kunne være hyggeligt at give en hånd med.
Hilsen
Birger
Udhæng på sidehangaren
Diverse Posted on man, oktober 14, 2013 20:33- Kommentarer(1) https://blog.flyvecenter.dk/?p=653
Tak Birger
Over 1.500 frivillige timer er lagt i det nye værksted/garage projekt, det er ikke en mands værk, men en flok fantastiske medlemmer der bare vil det her. Vi vil ikke dø, men udvikle vores rammer og det gør vi. Det samme skete i 1981 hvor vi byggede de 4 transportvogns hangar, det var også en flok gæve gutter der klarede denne opgave. I 1982 toppede klubben med næsten 65 aktive svæveflyver, der var bare gang i den, men i 1984/85 gik det desværre galt, et lille flertal ( 1 person ) bestemte sig for et fly som medførte en kæmpe medlems flugt og 10 af dem startede en klub i Lindtorp. Nu er vi endelig på vej op igen, så de roser vi skal uddele er til alle der yder en indsats i vores klub og vi gør ikke noget før end der er et massivt flertal ( det skulle måske lige være placeringen af vores tværbane
)